sobota 8. února 2014

3 pravidla stravování od Jillian Michaels

Ahoj! Chtěla bych se s vámi podělit o tři zajímavé body, které naše oblíbená trenérka a spisovatelka Jillian Michaels doporučuje, co se stravování týče. :) Pro někoho to budou možná novinky, pro někoho už zaběhnutá věc. Každopádně tady to je! :)


Pravidlo č. 1- SNÍDANĚ

Snídaně je základem dne a myslím, že je velmi důležitým pravidlem, co se zdravého životního stylu týče. :) A tady to dokládá i Jillian. Snídaně nám pomáhá udržovat stabilní hladinu glukózy a inzulinu nebo také k udržení zdravé váhy. Během spánku naše tělo regeneruje a mozek odpočívá, tím pádem nepřijímá žádné živiny a nedoplňuje energii- další z dobrých důvodů, proč si najít pár minut na snídani :) Je také dokázáno, že lidé, kteří pravidelně snídají, mají nižší hladinu cholesterolu v krvi, tudíž je u nich menší riziko srdečních onemocnění, nejsou celý den unavení, otrávení a přes den toho sní menší množství a ve zdravější verzi, než lidé, kteří nesnídají a dohání to pak nezdravými, vysoce energetickými potravinami večer. Takže SNÍDAT SNÍDAT SNÍDAT! :)


Pravidlo č. 2- JÍST KAŽDÉ 4 HODINY

To mě ze začátku trochu překvapilo, přece jen všude se dočítáme, že pro zrychlení metabolismu a co se správného stravování týče, bychom měli jíst každé 2- 3 hodiny. Já sama jsem si vyzkoušela jíst po 4 hodinách 4x denně místo 5x denně a musím říct, že mi to vyhovuje :) Samozřejmě to nedodržuji na minuty přesně :D Jillian říká, že když jíte po cca 4 hodinách, tělo nepostrádá jídlo a tudíž si nevytváří pocit hladu. Také tím zabráníte ukládání tuků. Na pravidelném jídle je důležité především to, že stabilizuje krevní cukr a hormony. Jill tedy doporučuje jíst menší porce v rozmezí 4 hodin v podobě snídaně, oběda, svačiny a večeře. :)

Pravidlo č. 3- PO 21. HODINĚ UŽ NIC NEJÍST(především sacharidy)

Tak tenhle problém zná asi každý. V mé rodině je úplně běžné, že se jí klidně i v 11 večer- bonbony, čokoládka, chipsy, slané oříšky, buchty..co hrdlo ráčí. Ještě minulý rok jsem to všechno jedla vesele s nimi a teď jen obracím oči, jak jsem to mohla dělat také no... Takovéhle "žranice" většinou podstupují lidé, co jsou přes den vytížení a tak to dohání večer u televize. Hormon kortizol, který ukládá tuky klesá po snídani a obědě, ale ne večer! Takže pokud večer sníme velké množství přebytečných kalorií, je asi jasné, kam kalorie poputují a kde se nám začne ukládat tuk-do oblasti břicha. Také bychom neměli jíst před spaním, kdy asi 7-8 hodin naše tělo nebude spalovat žádné kalorie, takže jakékoliv kalorie, které před spaním sníme navíc, se nám uloží v podobě tuku. A proč nejíst večer hlavně sacharidy? Cca hodinu poté, co usneme naše tělo uvolní tu největší dávku růstového hormonu a jeho tvorbu potlačuje inzulin- zvedla by se nám hladina inzulinu v krvi, což by narušilo spalování tuků. Touto radou se řídím už asi 4 měsíce a musím uznat, že to má co do sebe. Do té doby jsem měla k večeři nějakou tu omáčku s rýží, těstovinami, bramorami... cvičila jsem jak divá, přes den se stravovala relativně zdravě a tuk hlavně v oblasti břicha a stehen se mě držel jak klíště. Tak jsem zkusila změnit večeře- dávám si jen nějakou zeleninu s bílkovinou (vajíčka, tvaroh, šunka, tofu, kuřecí maso atd...) a tuky a nafouklé břicho mizí :) Takže oblíbená Jillian má nejspíš zase pravdu :)

Tak snad jsem vám tímto článkem nějakým způsobem pomohla a budu moc moc ráda za nějaký váš komentář :)
Jakému stravování dáváte přednost vy? Dodržujete tyto tři rady nebo máte své ověřené způsoby? :))
Vaše slamovic

Žádné komentáře:

Okomentovat