sobota 8. února 2014

Maminka + recept na zdravější verzi burgeru :)

Dneska jsem opravdu neměla vůbec chuť ani náladu vařit jáhly, bulgur apod., tákže mi v hlavě proběhl nápad, kterým prostě nikdy nic nezkazíte :D 
Moje maminka je tak trochu proti mé zdravé stravě, ještě nedávno jsme kvůli tomu byly každý víkend, co jsem přijela ze školy domů, opravdu na nože...Ale časem se to vážně zlepšuje a už automaticky mi domů kupuje cottage, bílé jogurty, spoooustu zeleniny a ovoce atd., za což jí strašně moc děkuju. I přes to, že je proti, se snaží a tolik mi do toho už nekecá. Až na ty denní připomínky jako: ty si vážně nedáš tu klobásku? Ani kousek tý bagetky s máslíčkem a dresinkem? :D Pořád si myslí, že tohle zdravé stravování mám jen na přechodnou dobu, ale nene.. už nikdy jinak! :P Ale i tak jí patří velký dík..:) Noo a protože se opravdu snaží, přiveze mi z nákupu občas nějakou tu "hnědou" housku, bagetu.. která je posypaná trochou semínek, letí mi to oznámit do obýváku, jak je hodná, že mi kupuje celozrnné pečivo a já jí to vždycky zkazím s tím, že na tom není celozrnnýho vůbec nic :D A tak se se mnou hádá 2 hodiny a nakonec to vždycky ukončí větou- já už ti to kupovat nikdy nebudu, jez si co chceš. A druhej ten ji tam mám zase :DD Ale protože pečivo moc nejím..max. 2x týdně a to je co říct, dneska jsem jí chtěla udělat radost, protože vím, že celozrnné obarvené bílé pečivo není levné, rozhodla jsem si ho dát dneska k obědu, aby zbytečně neztvrdlo a já se vyhla další hádce o tom, že už mi nic kupovat nebude. A musím říct, že jsem si maximálně pochutnala! Tak a už dost povídání o mamince a našich věčných, stálesedokolaopakujících rozhovorů o pečivu a šup sem s tím receptem Janino! 

Ingredience:

  • 1 "celozrnná bulka" :D
  • lžíce lučiny
  • ledový salát
  • rajče
  • 1/2 cukety
  • 1/2 uzeného tofu
  • podle chuti koření, olivový olej
No a teď je to opravdu složité, tak dávejte dobrý pozor! Rozříznete bulku, namažete jí lučinou, dáte na ní ledový salát s rajčetem, mezi tím si na pánvi opečete na plátky nakrájené tofu (můžete ho předem nechat marinovat ve lžičce olivového oleje spolu třeba s kořením na grilovanou zeleninu...) Já jsem tentokrát zvolila možnost opéct tofu bez ničeho :) Pak jen přihoďte na pánev na plátky naškrábanou cuketu (+ dužinu se semínky jsem si nakrájela na kolečka a hodila k tomu) A chvilku opékejte, dokud cuketa nezměkne. Pak tuto směs z pánve přihoďte ještě teplé na připravenou bulku se zeleninou, přiklopte druhou půlkou a Mekáč nebo KFC se může jít zahrabat, protože je to prostě zdravá mňamka! Nic smaženého, plného tuku tam nenajdete, prostě jen a jen zdravé ingredience a po kalorické stránce? Má to něco málo kolem 300kcal, což je dooost slušné! :) Tak s chutí do toho a já jdu zkoumat nějaké cvičení, co bych zvládla po dvou týdenní odmlce, kvůli nemoci. Tak se mějte krásně a užívejte vykukujícího sluníčka jako já :)

Žádné komentáře:

Okomentovat