sobota 19. dubna 2014

Velikonoční mazanec

Krásné slunečné ráno!
Ti, kteří mě pravidelně čtete (a já vám za to moc moc děkuji! :) ) ví, že mám dnes naordinovaný cheat day! No.. a protože vážně miluju Velikonoční mazance a Vánoční vánočku, prostě jsem si mazanec musela upéct už včera, abych ho dnes mohla královsky a cheatovsky posnídat :D
Pekla jsem dva kusy.
Do 24:00h.
Byla jsem mrtvá, ale stálo to za to! Takhle se mi snad ještě nikdy nepovedly! :) Ani tvarově, ani konzistenčně a ani chuťově. Že by to bylo tím půlnočním pečením? :P
Neee, prostě jsem šikovná, tak!

Ingredience:

  • 250g hladké mouky
  • 250g polohrubé mouky
  • 100g moučkového cukru (já přidávala více ještě, protože ho mají naši radši sladší)
  • cca 25-30g droždí
  • 100g tuku (např. HERA)
  • 250ml mléka
  • 2 žloutky
  • špetka soli
  • vanilkový lusk nebo vanilkový cukr
  • citrónová kůra
  • rozinky
  • mandle
Mouky jsem si smíchala spolu s cukrem, špetkou soli, vanilkovým luskem (samozřejmě jen vnitřkem! :D) citrónovou kůrou a rozinkami. Do vlažného mléka jsem v mikrovlnce nechala rozpustit tuk. 2 žloutky jsem rozmíchala s trochou mléka. Do plechového hrnečku (náš speciálně na droždí, generační) jsem si nadrobila droždí, zalila zbytkem vlažného mléka, přidala vrchovatou lžičku moučkového cukru a dala na teplé místo. Jelikož máme tu úžasnou domácí pekárnu, jen jsem nalila tuk a vajíčka s mlékem do nádoby, na to přisypala sypkou směs a navrch vylila droždí. Pak jsem jen navolila program na hnětení a kynutí- 1h30min. Jooo vůbec mi neschází ty časy, kdy jsem to těsto musela zpracovávat ručně, ale zase z toho pak máte lepší pocit že jo...:) No a pak jen vytvarovat 2 krásné bochánky, nechat je ještě trochu kynout na teplejším místě, předehřát si troubu (my máme horkovzdušnou) na cca 160 stupňů, mazance prošmiknout navrchu, potřít vajíčkem, přikrýt obalem např. od másla a šup s tím do trouby! A pak jen čekat a ucpat si nos, protože to bude strašně moc vonět a takhle v noci je to opravdu utrpení nesníst ho ještě horký! :D Asi po 20-30 minutách odebrat obal od másla a ubrat teplotu tak na 150 stupňů a zase čekat :D 
No a ráno ho pak můžete takhle královsky posnídat jako já :)
Půlka namazaná domácím lískooříškovým krémem, druhá s burákovým máslem + banán a kokos :)

A ačkoliv to bylo opravdu moc dobré, jsem zklamaná. Ne z mazance! To vůbec ne! Snědla jsem ještě celé dva plátky jen tak samotné, tak mi to stejně chutná nejvíc :) Ale jsem zklamaná z toho, že jsem se na cheat day a na všechny ty sladkosti tak moc těšila a najednou tu sedím, už hodinu jsem vzhůru a nějak mi po téhle snídani nebylo dobře. :( Prostě mi to sladké vůbec nesedlo, nemám na něj chuť a přitom už jsem teď měla mít v sobě nejmíň 2 čokolády! :D Ale prostě chuť na to není a pocit v žaludku taky ne...tak uvidíme, třeba se to zlepší...:)
Tak přeji pěkný zbytek soboty a krásné Velikonoce! :)

1 komentář:

  1. Mazanec vypadá skvěle!:) U nás doma ho pekla bábi, takže jsem ho jenom úspěšně zbaštila :DD
    A mrzí mě, že jsi se těšila a není Ti dobře, snad se to během dne zlepšilo a užila sis cheat. Asi to je pro tělo trochu šok po tom hodně striktním jídelníčku :/

    OdpovědětVymazat